Sindikatlije na aparatima

1. Čim uhljebljenim ljevičarima izlazi pjena na usta, znači da su posrijedi vjerojatno dobre vijesti po slobodu hrvatskih građana, a tako je i u slučaju ovog primitivnog ispada čelnika Sindikata znanosti i visokog obrazovanja nakon imenovanja Davora Huića za novog premijerovog savjetnika. Gospodin Huić vjerojatno je najbolja osoba za tu poziciju u ovom trenutku u Hrvatskoj i nadam se da će imati nekakvog utjecaja na odluke premijera, te sama činjenica da je već uspio isprovocirati sindikatlije da pokažu svoje pravo lice nešto govori (mada, da se razumijemo, i dalje ne očekujem ništa posebno pametno od nove Vlade).

Naravno, drug Ribić i sindikati definitivno se nisu bunili zbog toga što je Karamarkov savjetnik za gospodarska pitanja ekonomski nepismeni socijalist.

2. S druge strane, sindikate javnih službi treba ukinuti, i to ne samo zbog ovakvih pojedinačnih ispada, nego jer su to već duže vrijeme jedni od najžešćih kočničara bilo kakvih pokušaja odmaka od satusa quo u Hrvatskoj i skupina koja po svojoj definiciji djeluje suprotno interesima poreznih obveznika. Ja sam još prošle zime tvrdio kako hrvatski sindikatlije žive u nekom paralelnom svemiru, a u prilog tome govori i snimka jučerašnjeg gostovanja druga Ribića na državnoj televiziji tijekom koje je gotovo svaka njegova rečenica koju je izgovorio u potpunosti suprotna od istine, dok je dotični cijelo vrijeme uspjevao zadržati ozbiljan izraz lica.

Ekonomski problemi Hrvatske ne mogu biti posljedica nikakvog neoliberalnog kapitalizma, jer nečeg takvog ovdje jednostavno nema. Visoka nezaposlenost i pad proizvodnje u Hrvatskoj posljedice su prvenstveno ogromnih nameta kojima se opterećuje privatni sektor da bi se uzdržavao nabujali državni aparat, kao i šume suludih regulacija čija je jedina svrha izmišljanje posla bez posla armiji partijskih činovnika. Ogroman javni dug posljedica je godina konstantnih proračunskih deficita potrebnih za financiranje rastuće državne potrošnje, tj. upravo onih politika koje zagovara drug Ribić kao recept ekonomskog oporavka (na njegovu radost, Vlada RH se i ove godine planira zadužiti za preko milijardu eura).

Kao udio u BDP-u, državna potrošnja porasla je tijekom recesije u odnosu na predkrizno razdoblje i vidimo da tu bitnih rezova nikada nije bilo. Još 2014. godine razina državne potrošnje je na gotovo rekordnim razinama.

gov

Državni rashodi rasli su gotovo cijelo vrijeme i u apsolutnim iznosima, iako je realna ekonomija u međuvremenu značajno kontraktirala (izvor):

proracun

Zadnjih 15 godina Hrvatska ima stalne proračunske deficite, koji su od početka recesije redovito preko 5% BDP-a, a i ove godine će biti barem 3% BDP-a, tako da tu nema ni f od fiskalne konsolidacije.

budgets

To je dovelo do drastičnog porasta javnog duga na iznos od preko 85% hrvatskog BDP-a, a što je usporedbi s nama “sličnim” zemljama veoma porazno:

debt

Spomenimo još koliko se istovremeno broj zaposlenih u javnom sektoru povećao u odnosu na privatni sektor (izvor):

index

A broj učenika po nastavniku u školama drastično je opao (broj nastavnika se značajno povećao, iako se broj učenika smanjio) i po tome smo među najgorima u Europi:

ucenika-po-nastavniku-u-s-s

Kako se to sve uklapa u priču druga Vilima, prosudite sami.

3. Najavljeni proračun Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta smanjen je za oko 1% u odnosu na lani, što znači da su rezovi zanemarivi i nedovoljni. Dok vam pametnjakovići budu pričali o nužnosti javnog ulaganja u visoko obrazovanje ili “zemlji znanja”, samo treba imati na umu Vilima Ribića, Ankicu Čakardić i Matu Kapovića. Ako želimo kvalitetan sustav obrazovanja u Hrvatskoj, onda on ne bi smio biti prepušten državi.

Oglasi

14 comments

  1. Gledao sam sinoć otvoreno i nažalost čuo sve što laprda Ribić. Mene on uopće ne čudi. Meni je već postalo žalosno da ne postoji nitko ali baš nitko da začepi ta pogana usta od tog lajavca. Znači on baljezga svoje vječne priče o potražnji, a svi u studiju šute. Mi nismo ni zaslužili ništa bolje dok takav idiot drži monolog a stručnjaci šute ili pričaju pazeći da slučajno ne bi naljutili kakvog sindikalistu , samo naprijed Ribicu , on se bar zna izboriti za svoje interese

    Sviđa mi se

    1. Sumnjam u to. Karamarko i Petrov su politicka snaga iza ove vlade. Pokusa li Oreskovic provesti neke razumne reforme, naprosto ce ga smijeniti. Mislim da ce Pastuovicevi savjeti imati vise sanse za prolazak of Huicevih. Jednostavno receno, ne vjerujem ovoj vladi.

      Sviđa mi se

    1. Da, ali ne moras prihvatiti sindikate kao zastupnike na pregovorima. Uhljebi mogu imati sindikate, ali sindikati nemaju pravo zastupati uhljebe na pregovorima s vladom. Kraj price. Nije problem u postojanju sindikata, dok god se isti bave distribucijom jabuka, krumpira i svinjskih polovica. Problem nastaje kada sindikati pocnu sprecavati nuzno potrebne reforme, pozivajuci se na pravo zastupanja uhljeba. Oduzmi im pravo zastupanja i sindikati postaju veletrgovina vocem i povrcem,

      Sviđa mi se

      1. Ne mora nuzno biti “legal plunder” na francuskom. Mogu imati sindikat, ali ako vlada ne zeli pregovarati sa sindikatom i sindikatu ne prizna legalno pravo zastupanja radnika u ime kojih navodno pregovara, onda nista od “plundera”. Ono sto je vazno primijetiti jest da i politicari s kojima radnici u javnim sluzbama pregovaraju i radnici koji pregovaraju rade za istog poslodavca: porezne obveznike. Ono sto svakako treba sprijeciti jest da se jedna grupa javnih sluzbenika s drugom dogovori o pljacki poreznih obveznika, sto se u Hrvatskoj redovno dogadja.

        Sviđa mi se

        1. Najveci problem takvog pregovaranja je demokracija i izlazak na izbore. Malo me to sve podsjeca na propali sistem samoupravljanja.

          Sviđa mi se

  2. Eto ja danas ostavio posao, sjeo u auto i napravio 80 km u oba smjera jer sam išao urudžbirati jedan papir. Jučerašnje urudžbiranje nije uspjelo jer je papir nosila moja žena koja je eto slučajno bila tamo ali njoj nisu to dopustili jer nema moju punomoć??

    I tako sam otišao ja osobno. I sjedi tamo jedna žena viših srednjih godina, ljubazna draga i simpatična. Ali i od mene traži ona punomoć, a onda ja kažem da ja još uvijek ne izdajem punomoći sam za sebe, Dobro kaže ona onda dajte osobnu, kada se javi njena mlađa kolegica i kaže pa to nije uopće potrebno za ovo što čovjek (ja) predaje…..

    I onda ja kažem njoj, da li Vi gospođo znate da sam ja morao dolaziti samo radi toga jer ste moju ženu jučer poslali natrag bez veze? I ispričava se gospođa, kako je pogriješila i pri tome je toliko dobrohotna i simpatična da se ja uz svu svoju ne baš pitomu narav jednostavno nisam bio u stanju naljutiti na nju, nego sam rekao da nema veze. Iako ima veze.

    Ali mislim si ja poslije koliko bi ta žena bila bolja baka, domaćica i sreća za svoju obitelj da ne mora sjediti tu gdje sjedi i raditi to što radi. I koliko bi bolje bilo cijelo društvo da se umjesto neke sulude politike dokazivanja nedokazivoga i trpanja krugova u kvadrate radi samo ono što ima smisla i što pomaže ljudima umjesto da im se namjerno zagorčava život. Da se ne sili ljude da budu ono što nisu i da ne moraju raditi besmislene pokrete i radnje samo zato da bi zadovoljili nečiju izokrenutu percepciju društva.

    Malo za promjenu sam samo tužan umjesto da po običaju samo bijesnim……

    Liked by 1 person

  3. Evo baš takav slučaj sam i ja imao jučer..Zamoli mene šef da usput dok sam u gradu podignem mu vjenčani list.Za svaki slučaj složim ja punomoć kojom me opunomoćuje da mu dignem vjenčani list, šef ju potpiše i odem ja u matični ured..Kad tamo meni djelatnica kaže “ali punomoć nije ovjerena kod javnog bilježnika “.Znači u Njemačkoj kod kupoprodaje automobila ne trebate ovjeravati ugovor, a ovdje mi za dizanje vjenčanog lista treba punomoć ovjerena kod javnog bilježnika..I tako je fino nisam dobio vjenčani list..

    Evo još jedan primjer totalne pljačke od strane pojedinih gradova.

    Znači jedan član moje obitelji ima kuću na raskrižju-frekventna lokacija.Dođe mu jedan trgovački lanac i ponudi 800kn mjesečno da stave svoju reklamu.
    Naravno čovjek prihvati sav sretan jer 800kn nije malo pogotovo u Slavoniji.
    Nakon nekog vremena eto komunalnih redara koji mu zabranjuju tu reklamu, a reklama na njegovoj kući , na njegovoj zemlji i ničim ne ruži okoliš..
    A kad Vam i dozvole da postavite reklamu onda Vam naplačuju porez na reklamu bez obzira što je ta reklama na Vašoj kući i Vašem zemljištu.Znači naplačuju Vam zrak..

    Sviđa mi se

    1. Evo još nekoliko crtica iz stvarnog života.

      Primjer 1:

      Moja žena prodala stari auto, cijena ispod 1.000 EUR. I došla ona sa kupcem kod bilježnika i napravila ugovor o kupoprodaji. U ugovoru piše da kupac zadržava tablice, dokumente i da je dužan sve prijaviti na svoje ime. Pitala žena bilježnika što sa tim ugovorom treba napraviti. Kaže bilježnik Vi više ništa, prije ste morali sami ići na MUP, a sada mi šaljemo automatikom i Vi više nemate nikakve brige….

      Pola godine kasnije evo nama krim policije na vrata da je “auto” sudjelovao u nekoj kriminalnoj aktivnosti i da gdje je vlasnik? I sada ti objašnjavaš da je auto prodan. Ali zašto niste odjavili auto? Pa zato jer to navodno ne treba.

      Pa da tko Vam je rekao takvu glupost……. ma nitko, samo javni bilježnik koji mora ima položen pravosudni ispit i koji predstavlja državu (iako je privatnik). Dakle kao da ste slušali Baru sa placa. Na isto Vam dođe.

      Nakon godinu dana natezanja, pisanja dopisa, poziva iz raznih dijelova policije, kazni za neodjavljivanje, žalbi i protužalbi konačno je auto “skinut” sa žene….

      Primjer 2:

      Posljedicom više sile nestali su važni dokumenti o nekretnini koji su bili ovjereni kod bilježnika. E sada treba pronaći bilježnika kod kojeg je to rađeno da se nabave kopije. Konačno došli mi do bilježnika da bi nam on rekao, ma ne nemamo mi to. Na moje zaprepaštenje pa gdje su onda dokumenti? Pa uništitli smo ih, ne mislite da će to netko čuvati. Mi u najboljem slučaju čuvamo dvije godine…. Pa da li ih onda barem skenirate pitam ja? Pfhhahahaha, pa što Vi mislite da smo mi državni arhivski zavod…….

      Kada su mene nakon DESET godina NAKON zatvaranja firme tražili dokumente za mirovinsko starije od 15 godina, i kada sam rekao da ja to nemam, a zašto da ja to nemam? Pa zar nemaju sve to u mirovinskom? Pa da, ali da su oni TO ZAGUBILI, a vi morate to TRAJNO čuvati. I ako ih ne dostavite – šlus kazna. Znači ja kao moram cijeli život vući okolo dokumente firme koje sam jednom bio direktor i koja je u međuvremenu prodana a kasnije i ugašena, a na kojima se bazira cjelokupno poslovanje mirovinskoga zavoda a oni to eto ne trebaju…. 🙂 🙂

      Primjer 3:

      Firma kojoj sam ja bio direktor je mijenjala vlasnika. Bilo je to točno u vrijeme kada su se tek pojavili javni bilježnici. Angažirali mi ovlaštenog odvjetnika da sastavi ugovor i odnijeli ugovor javnom bilježniku. I pitali mi i jednog i drugog kako to sada ide, a oni da po novom je to sve automatizirano (slično kao i za auto) i da mi više ništa ne trebamo, jer da je kupac dužan prenjeti firmu na trgovačkom sudu, te da se prenosi funkcija direktora. I pitamo mi a što ako on ne prenese, da će ga tada država goniti ali da smo mi potpuno čisti….. valjda znaju stručni ljudi od zakona što rade.

      Ali nakon godine dana stižu zahtjevi meni za plaćanje pred tužbu jer da smo uzeli neku robu i nismo je platili. I zovem ja da vidim o čemu se radi. Nazovem trgovački sud i pitam što je to sada kada firma više nije moja. A ne, kažu Vaša je i dalje !!! Pa kako je moja kada je prodana prije godinu dana. Pa zato jer niste prenjeli vlasništvo na ovom sudu. Pa nisam niti bio dužan sve piše u ugovoru. PA TKO VAM JE SASTAVIO I OVJERIO TAJ UGOVOR? Pa odvjetnik i javni bilježnik. E pa oni nisu to nikako smjeli napraviti. I što da sada ja radim pitam? Pa možete tužiti novog vlasnika, odvjetnika i javnog bilježnika…… ali dotle ste Vi pred zakonom i dalje odgovorna osoba. Čekajte malo, pa zar Vi nećete goniti bilježnika i odvjetnika koji su radili protivno zakonu I U VAŠE IME?!?!? Ne, oni nas ne zanimaju to je VAŠ PRIVATNI PROBLEM.

      Rezime: Nakon 3 godine natezanja i beskrajnih troškova i zafrkancija uspio firmu likvidirati…..

      I naravno sada netko meni sa pravom može reći tako ti glupane i treba kad ne poznaješ zakon. Snosi posljedice. I jesam snosio posljedice.

      Bilo bi krajnje neumjesno od mene da se zapitam a kako da zakon ne poznaju i ne poštuju oni koji žive od toga i KOJIMA JE DRŽAVA DALA LICENCU zato jer su ovlašteni da ga poznaju. I kako to da oni ne snose posljedice PRVI.

      Takva se pitanja ne postavljaju. Nije pristojno.

      P.S. Vidimo da je i Moody’s svojim “ratingom” jasno dao do znanja koliko vjeruje u reforme nove vlade. Pri tome nije bitno što mi mislili o toj “agenciji” nego je bitnije da je za takav zaključak vjerojatno bilo dovoljno mišljenje ispod 3 nivoa managementa. Dakle obični činovnik nižeg ranga je sasvim dovoljno kvalificiran i upućen da ispravno procijeni kvalitetu i ozbiljnost predloženih reformi…..

      Sviđa mi se

Odgovori

