Učinkovitost državnog školstva

Kada vam netko idući put krene propovijedati kako država treba povećati ulaganja u obrazovanje (tj. povećati ukupnu masu novca koja će se oteti poreznim obveznicima da bi se uplatila na tekuće račune sindikalista iz prosvjetnog sektora), jer je to kao nešto što se uvijek isplati (a zapravo i ne), i želimo biti “društvo znanja”, i kao neke pozitivne eksternalije su tu i bla bla… samo ga uputite ovdje i pokažite mu ovu sliku:

cato 

Nadam se da razumijete engleski.

Oglasi

17 comments

  1. Gotovo mi je nemoguće vjerovati vlastitim očima kada vidim ovaj graf. Ali sa druge strane, škole su postale isto ono što i državne firme, pa i krupne privatne korporacije. Ustanove za zbrinjavanje (socijalno, društveno, politički,…) ljudi, i micanje istih sa “ceste”….

    Više se u škole ne ide toliko radi nekakvog nauka, nego zato da se djecu drži u “kasarni”. To se čak i javno priznaje. osobito u slučaju javnih škola u “obojenim” četvrtima. Bilo je mnogo izjava tipa, pa jasno je nama da nećemo odgojiti “profesore”, ali ako ih (tu djecu) maknemo sa ceste, dalje od droga i bandi, već smo napravili jako puno…….

    Naravno, posljedica toga je kompletno urušavanje cijelog koncepta onoga što bi “obrazovanje” trebalo biti. Škole su se pretvorile u mekšu varijantu domova za delikvente, i preventivni preodgoj i nadzor (sa dosjeima) gdje se “štićenike” drži pod nadzorom veći dio dana….

    Vrlo mali postotak škola, i nastavnika ima za cilj obrazovati “elitu”, mislim stvarnu elitu koja će svojim znanjem i pameću onda vući za sobom 99% svih ostalih…..

    Mnogi ljudi misle da zato jer neka mega korporacija djeluje u “kapitalizmu” (ako toga još uopće igdje ima), da je odnos prema radu bitno bolji nego nekada u velikim socijalističkim poduzećima. Sve te mega korporacije imaju barem 50% viška zaposlenika, koje da otpuste ne bi osjetile skoro nikakvu (negativnu) promjenu u poslovanju.

    Baš kao i nekada u velikim SOUR-ima. Postoje naravno kozmetičke razlike, jer se na posao (uglavnom) mora doći na vrijeme, ne smije se biti pijan i slično. Ali to je više relikt kapitalističke prošlosti nego posljedica težnje za efikasnošću.

    Uostalom baš zato jer imaju toliko mnogo zaposlenih te korporacije su “partner” državama i imaju drugačiji tretman (povoljniji) nego manji “igrači”, i na neki način imaju dogovor sa državama, mi nećemo otpuštati, ali vi sa druge strane morate “preusmjeriti” nešto poreznog novca…..

    Ustvari glavninu privrede i teškog rada obavljaju mali i srednji poduzetnici i firme (do 1.000 zaposlenih). Velike firme (konglomerati) tipa recimo ABB-a, ili slične služe samo kao koncentratori (hubovi) manjim firmama koje realno izvršavaju sav posao za njih, tj. istovremeno služe kao produžena ruka državama.

    Sviđa mi se

  2. “never have so many paid so much to achieve so little”

    što se uopće želi postići? da svi budu hodajuće vikipedije?
    ja ne bi inzistirao ni na osnovnoj pismenosti, a kamoli nešto više.

    Liked by 1 person

  3. Koliko je djece bilo u školama 1970, a koliko ih je danas? Jesu li se promijenile veličine razreda i nastavni planovi u međuvremenu? Kolika je kvaliteta nastavnika i kolike su njihove plaće? Kako su škole tehnički opremljenje s obzirom na nastavne planove i programe? Koliko je stranaca danas u tim školama (hispanci koji ne znaju engleski). Što znači varijabla employment (jesu li to samo nastavnici ili svi u obrazovnom sektoru)?

    Nadalje, zašto Finska na Pisa testovima ostvaruje puno bolje rezultate nego SAD, a isto imaju državno školstvo…

    Sve su to argumenti koje je trebalo uzeti u obzir prije objavljivanja ove slike… ovako ovo lagano spada u manipulaciju brojkama… uzeti jednu varijablu (novac) i tvrditi da ona ne utječe na kvalitetu, a sve ostalo zanemariti…

    Sviđa mi se

    1. Koliko je djece bilo u školama 1970, a koliko ih je danas?

      Zašto je to bitno? Pa je li piše “of a single student”?

      Jesu li se promijenile veličine razreda i nastavni planovi u međuvremenu?

      Ako su se smanjile veličine razreda, to bi onda trebalo rezultirati boljim rezultatima, a ne lošijim. Za nastavni plan moguće da se promijenio, ali izgleda ne na bolje: https://www.youtube.com/watch?v=KFrYEV07p4I

      Kako su škole tehnički opremljenje s obzirom na nastavne planove i programe?

      Sigurno nisu lošije u odnosu na 70-e. Što je posebno tragično, danas kada je, zbog dostupnosti i razvoja tehnologije, sve što se ima naučiti tijekom osnovne škole dostupno praktički besplatno svakome na internetu, sve se više državnog novca troši na “obrazovanje”.

      Koliko je stranaca danas u tim školama (hispanci koji ne znaju engleski).

      Stranaca je bilo oduvijek u Americi, pa generacije stranaca su dolazile bez znanja engleskog u USA i uspjevali itekako napredovati uz puno manju javnu potrošnju na školstvo. Pa Japanci i Kinezi su danas među najuspješnijim etničkim skupinama u USA, a ne vjerujem baš da su dolazili s briljantnim znanjem engleskog.

      Što znači varijabla employment (jesu li to samo nastavnici ili svi u obrazovnom sektoru)

      Nisu samo nastavnici. Zapravo su najveći dobitnici nenastavno birokratsko osoblje: https://danieljmitchell.wordpress.com/2013/03/16/mirror-mirror-on-the-wall-which-state-has-the-most-bureaucrats-compared-to-teachers-of-them-all/

      Nadalje, zašto Finska na Pisa testovima ostvaruje puno bolje rezultate nego SAD, a isto imaju državno školstvo

      Zašto Finska… a zašto Kongo i Zambija imaju lošije rezultate nego SAD, a isto imaju državno školstvo?

      Sve su to argumenti koje je trebalo uzeti u obzir prije objavljivanja ove slike… ovako ovo lagano spada u manipulaciju brojkama… uzeti jednu varijablu (novac) i tvrditi da ona ne utječe na kvalitetu, a sve ostalo zanemariti

      Nikakve manipulacije, a pogotovo ja to ne tvrdim. Samo pokazujem koliko se bacanje novca poreznih obveznika povećalo na javno “obrazovanje”, usprkos tome što je besplatno obrazovanje sve dostupnije, a ne vidimo neko poboljšanje u rezultatima. Čak ovdje to nije ni bitno, sve i da su se rezultati poboljšali, i dalje to ne bi bilo opravdano.

      Sviđa mi se

      1. Finska s državnim školstvom ostvaruje bolje rezultate… zašto? boli me đon za Kongo… znači da se može… samo treba natjerati sustav da radi…
        I šti bi bilo rješenje po vama? Ukidanje državnog školstva i sve privatno? Da se školuju samo djeca bogatih?

        Sviđa mi se

        1. Finska s državnim školstvom ostvaruje bolje rezultate… zašto?

          Zambija s državnim školstvom ostvaruje lošije rezultate… zašto?
          Dajte, nećemo se praviti blesavi.

          Ukidanje državnog školstva i sve privatno?

          Država se nema što petljati u školstvo. Dapače, državno “obrazovanje” je jedna od najopasnijih nuspojava etatizma.

          Da se školuju samo djeca bogatih?

          Da, isto kao što danas jedu samo djeca bogatih.

          Sviđa mi se

  4. P.S.
    da se razumijemo, i ja želim bolju kvalitetu školstva i mislim da se može postići… treba pogledati kako uspješne zemlje ostvaruju rezultate (Finska, Japan, Nizozemska) i primjeniti sukladno našoj situaciji…
    I definitivno srezati birokraciju i administraciju, ali ne rezati pri tome kvalitetu nastave…

    Sviđa mi se

        1. Ne. Privatnu školu uopće ne možeš ni otvoriti a da ne provodi državni kurikulum i udovolji zilijun državnih propisa.

          A i onaj tko pošalje dijete u privatnu školu, svejedno mora plaćati državnu.

          Sviđa mi se

          1. Baš tako. Meni su se smijali kada sam pitao mogu li plaćanje privatne škole dijelom odbiti od poreza jer već istovremeno plaćam javnu školu koju ne koristim (dijete), a imam pravo na to.

            Jedan od odgovora je bio: “Ha, ha, kako da ne. Nitko Vas nije tjerao da dijete upisujete u privatnu školu, kada je moglo lijepo ići u javnu kao i sva ostala djeca.”

            Na moj odgovor kako tome nije tako jer iz konkretnih razloga nisam bio zadovoljan niti programom, a niti odnosom prema djetetu, mi je rečeno: “To je samo Vaš problem….”

            Da, tako je. Sve je to isključivo MOJ problem. Zato jer ja plaćam za njega…..

            Uopće činjenica da nekome treba objašnjavati koliko je to dubinski pogrešno i nepravedno ukazuje na razinu deformacije svijesti koja je izvršena nad ljudima.

            Sviđa mi se

  5. Razum, logika i cinjenice su odlike slobodnog trzista i libertarijanizma. “facts over delusion” je uvjek moj izbor. Nazalost u vecini slucajeva to nije tako. Odlicni postovi kao ovaj cak kad su i nacrtani ne mijenjaju nista kod individualaca koji su “deluded”.

    Liked by 1 person

  6. Ovo ću staviti ovdje jer će možda netko htjeti ovo protumačiti kao zakazanje državnog školstva u državno financiranom sektoru civilnog društva, i da je sljedeći objašnjavanje što znači mala vodoravna crta između “191” i “161”, zatim kose crte nakon zatvorenih zagrada, i onda dvije vodoravne crte između “161” i “0,186”. Imam strpljenja jer ipak radim u državnom školstvu 🙂

    Sviđa mi se

Odgovori

Popunite niže tražene podatke ili kliknite na neku od ikona za prijavu:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava / Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava / Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava / Izmijeni )

Google+ photo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Google+ račun. Odjava / Izmijeni )

Spajanje na %s